ZIELONA SZKOŁA - ZAKOPANE
Na Zielonej Szkole w Zakopanem

W dniach 20-25.05.2012r. grupa uczniów z Publicznego Gimna­zjum w Gumowie pojechała na wycieczkę do Zakopanego. Był to wyjazd dla tych, którzy mogą się pochwalić dobrą kondycją fizy­czną. Podróż tam i z powrotem odbyliśmy nocą, Polską Koleją Państwową. Zamieszkaliśmy w Willi Victoria przy ul. Salwato­riańskiej. Z jej okien rozpościerał się piękny widok na polskie Tatry i ich symbol Giewont.
Już po zakwaterowaniu ruszy­liśmy zwiedzać miasto. Odwiedziliśmy główny deptak Zakopanego - Krupówki.
Następnego dnia rankiem, we wspaniałych nastrojach, pojechaliśmy do Kuźnic na spotkanie z panem przewodnikiem. Wybierając szlak przez Boczeń (1228 m n.p.m.), poruszaliśmy się po dość śliskich, rdzawych skałach, które świadczą o obecności rudy żelaza. Następnie droga była płaska i szeroka. Dalej szlak zaczął nachylać się bardziej ku dołowi i zbiegł w kierunku schroniska Murowaniec. Tutaj podarowano nam pół godziny przerwy :) i ruszyliśmy dalej, gdzie droga stawała się bardziej stroma i ośnieżona. Mimo zmęczenia udało nam się jednak zdobyć szczyt o wysokości 1987m n.p.m.
Następnego dnia czekała nas równie ciekawa wyprawa. Postanowiliśmy zwiedzić Dolinę Kościeliską, a w niej Jaskinię Mroźną, Wąwóz Kraków oraz Smoczą Jamę. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż Dolina Kościeliska jest prawdziwym arcydziełem Matki Natury. Przez dolną jej część przepływa Potok Kościeliski, a górną tworzą krystaliczne skały o zbójnickich kształtach i nazwach. Rozpoczynając naszą wędrówkę wstąpiliśmy do bacówki, gdzie mogliśmy spróbować świeżo przygotowanych oscypków, a pan przewodnik częstował nas żętycą, której niestety nie mieliśmy odwagi spróbować :)
Ogromne wrażenie wywarła na nas Jaskinia Mroźna. Jej długość wynosi ok. 560 metrów, a temperatura osiąga 6 stopni Celsjusza. Następnie odpoczęliśmy w schronisku Ornak, po czym ruszyliśmy dalej. Nagle naszym oczom ukazała się wielka drabina, którą musieliśmy wejść, aby dotrzeć do Smoczej Jamy, gdzie czekało na nas nie lada wyzwanie: ciemne, strome, śliskie wnętrze.
Ostatni dzień pobytu okazał się najmniej wyczerpujący: wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę, zjeżdżaliśmy torem saneczkowym i korzystaliśmy z innych atrakcji. Wieczorem wsiedliśmy do pociągu nie byle jakiego, a do Ciechanowa, by spotkać się z czekającymi na nas rodzicami.