ZIELONA SZKOŁA - Tropical Islands

W dniach 14 – 16.05.2014r. grupa 38 uczniów naszego gimnazjum wyjechała na tzw. "Zieloną Szkołę". Wśród biorących udział znaleźli się gimnazjaliści, którzy w pierwszym semestrze osiągnęli najlepsze wyniki w nauce, osoby pomagające w sklepiku szkolnym, a także chętni wrażeń wycieczkowicze. Część uczniów skorzystała z całkowitego dofinansowania (nagroda za sumienną pracę), liczna grupa pokrywała tylko część kosztów, reszta natomiast płaciła całość.
Pierwszego dnia wycieczki odwiedziliśmy Starówkę w Poznaniu. Pani przewodnik przedstawiła w bardzo ciekawy sposób historię zabytków tego miasta. Zobaczyliśmy m.im. Ratusz, Pałac Działyńskich, Fontannę Prozerpiny i domki budnicze. Następnie udaliśmy się do galerii, gdzie każdy mógł zrobić zakupy przed dalszą drogą. Potem wyruszylismy do Ośna Lubuskiego, miejscowości, w której znajdował się nasz hotel. Po nocy pełnej wrażeń zjedliśmy smaczne śniadanie. Pojechaliśmy do następnego punku wycieczki, Tropical Island, znajdującej się w pobliżu Berlina. Spędziliśmy tam 6 godzin na zabawie w wodzie. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie w pobliskich sklepach. Wyspa oferowała wiele ciekawych atrakcji w tym m.in. Ogromne Morze Południowe z piaszczystą plażą o długości 200 metrów, Lagunę Bali z grotą i wodospadem, największy Las Tropikalny świata pod dachem, a także Wioskę Tropikalną z oryginalnymi budowlami. Około godziny 19 wróciliśmy do naszego miejsca kwaterunku, gdzie posililiśmy się po wyczerpującym dniu. Ostatniego dnia wyruszyliśmy w drogę powrotną w czasie której mieliśmy okazję być w Świebodzinie. W tym właśnie miejscu jest największa na świecie figura Chrystusa Króla. Potem pojechaliśmy do Rogalina, gdzie rosnną trzy dęby o ogromnym obwodzie: Lech, Czech i Rus. Tradycyjnie, naszą wycieczkę zakończył posiłek w McDonalds. Atmosfera panująca w drodze powrotnej była niezwykle radosna, co onacza, że wszyscy wróciliśmy bardzo zadowoleni.

Monika Stokowska
Magdalena Żółtańska

>>> Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wycieczki